Miért fontos Önnek is keresőoptimalizálnia 2019-ben?

posted in: Online Marketing | 0

A digitális zaj korában élünk.

Rengeteg helyről ömlik ránk a reklám; a tévéből, az újságokból, az internetről. Nem tudunk úgy kilépni az ajtón, hogy ne látnánk egy plakátot, ami épp egy árakcióról szól, mint ahogy újságot sem lehet kinyitni anélkül, hogy ne lenne benne egy akciós sampon reklám.

google-keresooptimalizalas-2019-cegeknek

És ez hogy érinti Önt, mint kkv tulajdonost? Ki kell tűnnie ebből a digitális zajból, ha vállalkozásával tartós sikereket szeretne elérni. Manapság sajnos nem elég, ha van egy remek terméke, azt el is kell tudni adnia. Sajnos nem lehet megkerülni az internetet, hiszen rengeteg ügyfélről – és így potenciális adás-vételről marad le az, aki csupán az offline piacon értékesít.

Az első lépést azzal teheti meg, ha létrehoz egy saját weboldalt.

Miért fontos a céges honlap?

A honlap az online vállalkozás alapja.

A kimutatások szerint az amerikai piacon 2014-ben az online kereskedelmi forgalom még “csupán” 1.336 billió dollár volt. Ez a szám 2021-re várhatóan 4.878 billió lesz, ami csaknem 250%-os növekedést jelent.

A portfolio.hu pénzügyi portál szerint hazánkban az online vásárlás már 2016-ban meghaladta a teljes kiskereskedelmi forgalom 3%-át, ez a szám pedig 2020-ra akár a duplájára is nőhet.

Vétek lenne tehát nem profitálni ebből, hiszen ezek a számok egyre csak nőni és nőni fognak.

Egy weboldallal ráadásul értékes üzenetet küld az ügyfeleinek, mégpedig azt, hogy mi haladunk a korral és odafigyelünk az igényeire.

Tegyük fel, hogy van egy csodálatos Ferrarija. Szeretné, ha minél több ember látná, hiszen ezért dolgozott, ezért küzdött – az érzésért és az elismerő pillantásokért. Miért csupán éjszaka autózna vele, amikor alig látja valaki?

Egy prémium termék is hasonlóan működik ebben az esetben. Ha csak offline értékesíti, kvázi láthatatlan marad számtalan potenciális ügyfél számára.

Összefoglalva tehát miért érdemes céges weboldalba invesztálnia?

  • Mert olcsóbb, mint a hagyományos reklám
  • Mert könnyen frissíthető, ha új termék, szolgáltatás kerül fel a palettára
  • Mert ismertté, elismertté teheti a cégét, építheti a hírnevét
  • Mert ezáltal pedig új ügyfeleket szólíthat meg

Egy jól SEO-zott weboldallal a konkurensek elé kerülhet

Egy új, vagy létező weboldal esetén is fontos, hogy keresőoptimalizált legyen. Egy jól SEO-zott honlap ugyanis előrébb helyezkedik el a Google keresőjében, így nagyobb valószínűséggel jutnak el a termékéhez a potenciális érdeklődők.

Tegyük fel, hogy egy csiszolóanyagokat gyártó cége van és csak most szeretne belépni az online piacra. Létrehozza a weboldalát és várja az új vásárlókat, azonban ők nem jönnek. Joggal gondolhatja azt, hogy átverték, hiszen azt ígérték, hogy rengeteg új vásárlója lesz majd. Elhatározza, hogy a végére jár az ügynek és beírja a Google keresőbe azt, hogy “csiszolópapír”. Erre a kulcsszóra jelenleg 246.000 találat van, azonban nem találja a cégét az első 10 oldalon, csak az 54. helyen bukkanik fel.

Hol a hiba forrása? Ott, hogy nincs megfelelően keresőoptimalizálva az oldal.

A megfelelő kulcsszavak használata nagyon fontos, hiszen a vásárlók és a Google is ezek alapján tudja felmérni (és rangsorolni), hogy miről is szól az oldal. Lényeges azonban, hogy a kulcsszavak halmozását kerülni kell, hiszen ezt a Google bünteti.

Ugyanakkor az is elengedhetetlen, hogy a weboldal reszponzív legyen, vagyis akár tabletről, vagy okostelefonról is tudjanak böngészni rajta az érdeklődők. Manapság ugyanis rengeteg megkeresés érkezik a hordozható eszközökről is.

Összegezve tehát a SEO rendkívül hatékony, azonban – a Google Ads-szel szemben – egy időigényes folyamat, ahol sok türelemre van szükség. Amennyiben megtisztel minket bizalmával, mi is igyekszünk a legjobb szakértelmünk és tudásunk szerint segíteni Önt és a vállalkozását, hogy minél hamarabb felkerüljön a kereső online térképére.

Tudjon meg többet!