Hogyan reklámozza kisvállalkozását?

A régi módszerek ma már sajnos nem működnek.

Bár sokan még mindig hisznek az újsághirdetésekben, plakátokban és úgy un block az úgynevezett offline marketingben, mégis sok hátránya van. Többek között például az, hogy nem a konkrét célközönséghez jut el, hiszen rengeteg hirdetőtáblán és újsághirdetésen siklik át a szemünk nap mint nap. A fogyasztói szokások megváltoztak, így ezekhez egy új szemléletmódot kell alkalmazni és be kell törni az online piacra.

e-kereskedelem 2019

Sokan – tévesen – már magától a kifejezéstől is megijednek. Pedig célzott hirdetésekkel sokkal hatékonyabban érhetik el azokat az embereket, akiknek valódi szüksége van a termékére.

A közösségi média és a Google is rengeteg kiaknázatlan potenciállal bír a piacon – főleg itthon, ahol a cégek, kisvállalkozások nehezen újítanak.

A Facebook hirdetésekkel széles célcsoportot érhet el

A Facebook Magyarország 2. leglátogatottabb oldala, felhasználóinak száma folyamatosan nő.

Bár a fiatalabb platformok, mint az Instagram vagy akár a Snapchat is feltörekvőben vannak – ezek főképp a fiatalok körében népszerűek – a Facebook még mindig verhetetlen.

Azonban, hogy a hirdetés tényleg hatékonyan működjön, elengedhetetlen a megfelelő kampánytervezés. Ehhez sok mindent ismernünk kell, a teljesség igénye nélkül például az adott célcsoportot, a terméket vagy épp a hirdetés célját.

Ezenkívül fontos, hogy kreatívan álljunk hozzá az adott feladathoz, hiszen versenyben vagyunk az emberek idejéért. Versenyeznünk kell a macskás videókkal, a vicces mémekkel és konkurenciával is. Az idő pénz, így minden másodpercért meg kell küzdenünk.

A jó hír az, hogy ez nem lehetetlen feladat, csupán egy gyakorlott szakember szükséges hozzá. Az online marketing piaca már hazánkban is feléledt, azonban még így is rengetegen vannak, akik nem használják ki a lehetőségeket.

adwords-hirdetes

A Google Ads-szel a TOP3-ban lehet

Mi az a Google Ads és hogyan működik?

A Google Ads (régebben Google Adwords) a Google speciális felülete, amely lehetővé teszi, hogy online hirdetéseket hozzon létre. Segítségével célzottan elérheti azt a célközönséget, akik az Ön által kínált termékek és szolgáltatások iránt érdeklődnek. A módszer azért működik kitűnően, mert  a platform úgynevezett PPC (pay-per-click) fizetési rendszerben működik, így csak akkor kell fizetnie, ha a felhasználó ténylegesen a hirdetésre kattintott.

Hogyan segíti ez a KKV-t?

A Google egy hatalmas rendszer, amely évente több, mint 2 billió keresést kezel, ami naponta több, mint 5 milliárd böngészésnek felel meg. Az emberek ma már nem konkrét terméket keresnek, hanem megoldást a problémájukra.

Például gyakori probléma hideg időben, hogy az embernek hullik a haja. Azonban sokan kétségbeesnek, így a Google-höz fordulnak segítségért, ahol beírják a keresőbe a következő kifejezések valamelyikét:

“Hullik a hajam.” “Hajhullás ellen.”

Ha egy patikája van, ahol található egy bizonyítottan szuper, hajhullást gátló, koffeines készítmény, akkor a Google Ads segítségével máris toborozhatja a vásárlókat. Ami a SEO-val, azaz keresőoptimalizálással szembeni vitathatatlan előnye, hogy azonnali eredményt hoz.

Azonban – ahogyan a Facebook hirdetések esetében – itt is nagyon fontos, hogy a megtaláljuk a megfelelő célcsoportot és az ehhez passzoló kulcsszavakat. Hiszen nem a kattintás a lényeg, hanem a vásárlás – e nélkül ebben az esetben a “click” csak viszi a pénzt.

Konklúzió

Bár hazánk sok esetben csak később veszi fel a fonalat, a cégek többsége azonban már ráállt az online marketingre. Szerencsére ez leginkább a startupokra, multikra igaz, a kisvállalatok esetén ilyen szempontból még jelentős piaci rés. Így mondhatni az utolsó pillanatokban van, de még korántsem késő váltani.

Nézzen körbe a piacán és ha tud legalább két konkurenst mondani, akik nem törődnek az online marketinggel, akkor máris eléjük kerülhet.