Hogyan kerültem a Google első oldalára?

Írtunk már a YouTube marketingről, a Google Ads-szről és a Facebook hirdetésekről is. Most azonban egy fiktív példán keresztül bemutatjuk, hogyan kerülhet az üzlete mindezek segítségével a Google első oldalára.

hogyan-google-elso-oldalan

Így kerülhet a Google első oldalára – részletes marketingstratégiánk

A Hairisimmo fodrászat Budapesten található. Azzal a problémával kerestek meg minket, hogy szeretnék bővíteni a vendégkörüket, de a sima szórólapos kampányuk nem bizonyult elég hatékonynak. Mivel számos, hasonló fodrászat található a városban, nem volt könnyű feladatunk, de végül mégis sikerült fellendíteni az üzletet.

A továbbiakban részletesen megmutatjuk, hogyan valósítottuk meg mindezt.

Figyelem: fiktív esettanulmány következik, így nem érdemes Hairissimo nevezetű fodrászatot keresni Budapesten. Ahogy mondani szokás: Bárminemű egyezés a valósággal csupán a véletlen műve. :)

1. Feltettük a Google térképére

Manapság rengetegen keresnek üzletet, boltot a Google Mapsen keresztül. Mivel sok esetben a hozzájuk legközelebb eső helyet ejtik útba, éppen ezért hatalmas potenciál van ezen a felületen. Mivel a Hairissimo fodrászszalon nem volt regisztrálva a Google Cégem felületére, ezért első körben ezt a hiányosságot pótoltuk.

Miután a regisztráció megvalósult, aki beírta a Google keresőjébe azt a kifejezést, hogy “fodrászat a közelben”, könnyedén rábukkanhatott a szalonra. Ráadásul ennek a lokális keresőoptimalizáláson belül is hatalmas jelentősége van.

2. Elkészítettük a reszponzív, informatív weboldalukat

A fodrászat nem rendelkezett weboldallal, és mivel ügyfeleit leginkább szájhagyomány útján szerezte, így a bővülés előtt nem érezték szükségességét. Azonban a fejlesztések miatt tőkére és így új vendégekre volt szükségük.

Azt javasoltuk nekik, hogy legyen egy jól átlátható, telefonon és tableten is könnyen használható (tehát reszponzív) weboldaluk. A tulajdonosokkal egyeztetve megbeszéltük, mely kulcsszavakra érdemes optimalizálni az oldalt és javaslatokat tettünk a tartalmi fejlesztésekre, illetve blogra is.

A helyi keresőoptimalizálás (local SEO) miatt fontos volt, hogy a Budapest kulcsszó szerepeljen az oldal:

  • nevében,
  • címsorában,
  • a tartalomban,
  • illetve a képek szövegében.

Az oldal címe (title tag) így: Hairissimo, egy gyönyörű fodrászat Budapest szívében lett.

A Budapest kulcsszón kívül fontos, hogy a fodrászat, hajvágás is megjelenjen, ezért a tartalomfejlesztés során erre törekedtünk.

Javasoltuk, hogy indítsunk egy blogot, amely bemutatja a legújabb hajdivatot és megoldást nyújt az ügyfelek hétköznapi problémáira, mint például a korpásodás, zsíros haj és a hajhullás. Ezáltal az érdeklődők hatékonyabban megtalálják és a Google is feljebb rangsorolja a releváns tartalom miatt.

Fontosnak tartottuk azt is, hogy képeket töltsenek fel a kész frizurákról és úgynevezett testimonialokat, vagyis ajánlásokat is gyűjtöttünk. Ezek segítenek a hitelesség felépítésében. (A testimonialok esetében megkértük a fodrászokat, hogy kérdezzenek meg pár kedves vendéget, miért járnak vissza és miért ajánlják a helyet másoknak. Ezt pedig lejegyzetelték és elküldték nekünk e-mailben.)

A local SEO esetén az is fontos szempont volt, hogy szerepeljen az oldalon a hely neve, címe és a telefonszámuk.

Youtube-os videókat raktunk fel

Mindig jó, ha a vendég tudja, mire számíthat.

Éppen ezért létrehoztuk a Harissimo YouTube csatornáját, ahová videókat töltöttünk fel a hajvágás menetéről, illetve megszólaltattunk néhány fodrászunkat, mit ajánlanak töredezett hajvégekre, korpásodásra – tehát az általános problémákra.

Ezzel mintegy támogattuk a blogon található szöveges tartalmat, ahová be is ágyaztuk a videókat.

A Facebook és a Google hirdetéseit is beizzítottuk

A fodrászat nem rendelkezett Facebook oldallal sem, így létrehoztuk és hirdetéssel megcéloztuk a megfelelő közönséget.

Preferáltan hölgyeket, akik Budapest környékén élnek, 18-70 éves életkorig. Az oldalt lájkolók és megosztók között kisorsoltunk egy ingyenes hajvágást, így a rajongók szépen és gyorsan gyarapodtak.

Ezzel párhuzamosan elindítottuk a Google Ads kampányt is, így aki beírta a keresőbe a  “fodrászat Budapest” kulcskifejezést, rögtön az első találatok között jelenítette meg a Hairissimot.

Instagram

Mivel nyáron a fesztivál miatt, és egyébként is, rengeteg fiatal özönli el a várost, a tulajdonosok szerették volna, ha őket is megszólítjuk.

Ezért létrehoztunk egy Instagram oldalt is, ahol a legjobban sikerült képeket raktuk fel, #hairissimo #Budapest #fodrászat, illetve egyéb címkékkel ellátva.

Ez történt a Hairissimoval

A Google Ads-sznek és a Facebook hirdetésnek köszönhetően szinte azonnal mérhető eredményt tudtunk elérni, a bloggal és a Youtube csatornával pedig bebiztosítottuk azt, hogy ne csak fizetett, hanem organikus forgalma is legyen a szép új weboldalnak.

A szolgáltatásainknak köszönhetően a kampány gyors sikert hozott és a Hairissimo nemcsak véghez tudta vinni a szükséges fejlesztéseket, de újabb munkaerőt is kellett felvennie, hogy ki tudja szolgálni a megnövekedett igényeket.

Szeretné, ha az ön üzlete lenne a következő Hairissimo? Akkor nincs más dolga, mint felvenni velünk a kapcsolatot és kidolgozzuk a kkv-jának leginkább megfelelő, leghatékonyabb stratégiát.