Hogyan alakul az online marketing 2019-ben?

posted in: Online Marketing | 0

A KKV vállalkozások számára az egyik legfontosabb feladat az, hogy 2019-ben is megtalálják az ügyfelek felé vezető csatornákat. Ahogyan a világ folyamatosan fejlődik, úgy az online marketing jelentősége is egyre inkább növekedett – mára pedig kijelenthetjük, hogy végképp letaszította az offline marketinget a képzeletbeli első helyéről.

Sok vállalkozás azonban még mindig leginkább a hagyományos, offline marketinget tartja fontosnak, éppen ezért könnyedén a konkurencia elé kerülhet egy megfelelő stratégia kialakításával. És hogy miképp is alakul az online marketing 2019-ben? Ennek járunk utána a cikkben.

Fontos a megfelelő, jól strukturált weboldal

kkv-ceges-weboldalak-2019

2019-ben már szinte alapelvárás, hogy a cégeknek legyen egy jól kialakított weboldala, megfelelő aloldalakkal és linkekkel. De mit figyel leginkább a Google manapság?

Egyre fontosabb, hogy biztonságos SSL-el, azaz https:// típusú weboldallal rendelkezzen. Ez halmozottan igaz a webshopokra vagy az egyéb olyan oldalakra is, ahol pénzügyi tranzakció megy végbe.

A másik lényeges szempont, hogy reszponzív legyen, tehát mobilon vagy akár táblagépen is használni tudják. Mivel a hordozható eszközökről történő felhasználás egyre növekszik, egy-két éven belül eléri azt a pontot, amikor többen fognak okostelefonról a weboldalra találni, mint asztali számítógépről, esetleg laptopról.

A legfontosabb pedig talán az, hogy egyértelmű legyen, azaz a weboldal megtalálja a célközönséget és eladjon. Tulajdonképpen az egész struktúrát erre kell kihegyezni.

Egyre inkább növekszik a tartalommarketing jelentősége

A webdizájn mellett a másik legfontosabb tényező annak tartalma. A content-, vagyis tartalommarketing erejét és hatékonyságát a szakértők évek óta nem győzik eléggé hangsúlyozni.

Először is a legfontosabb, hogy megtalálja a cégéhez, illetve célközönségéhez leginkább illő tartalomtípust. A fiatalabb korosztály számára leginkább az animációk, slideshow-k, videók és podcast tartalmak lehetnek célravezetőek, azonban jó, ha mindezek mellett rendelkezik szöveges tartalommal is.

A KKV-k online marketingstratégiájának egyik fontos része a hatékony kulcsszókutatás és konkurenciaelemzés. Ezek mentén ugyanis meghatározhatjuk, melyek azok a szöveges tartalmak, amire leginkább fogékonyak a vásárlók. Itt kissé kétélű a dolog, hiszen egyszerre kell szem előtt tartanunk azt, hogy eladjuk a termékünket, ugyanakkor a fogyasztó, vásárló fejével is gondolkoznunk kell. Át kell éreznünk a problémáit, meg kell találnunk az úgynevezett pain point-ot, vagyis fájdalompontot, amelynek mentén el tudjuk neki adni a termékünket vagy a szolgáltatásunkat.

Ehhez elengedhetetlen, hogy legyen egy jó webszöveg, blog, vagy más szöveges tartalom, amiben a lehető legszélesebb körben választ adunk a kérdéseikre. A mennyiség és a minőség ugyanolyan fontos, hiszen a több kulcsszó alapján jobban megtalálhatják az esetleges érdeklődők.

Kezdésnek heti minimum két blogbejegyzés is ajánlott, amely hosszútávon jelentősen megtérül.

Még mindig érdemes a Facebookba invesztálni

Az átlagfelhasználók (25-40 éves korosztály) jelentős többsége még mindig inkább a Facebookon van jelen. Bár az Instagram és a Snapchat – főleg a fiatalok körében – egyre inkább népszerű, még mindig érdemes a Facebookon hirdetni. Azonban ahhoz, hogy megtaláljuk a célközönséget, érdemes szakember segítségét kérni, hiszen ellenkező esetben jelentősen félrecsúszhat a kampány. Ez pedig azt jelenti, hogy a hirdető pénze sajnos ablakon kiszórt pénz.

És hogy miért van szüksége fizetett Facebook hirdetésekre?

Mert ezzel jelentősen lehet ellensúlyozni az egyre csökkenő organikus eléréseket. Egy jó Facebook hirdetés szövegesen és vizuálisan is kiemelkedik a többi közül és cselekvésre ösztönzi a felhasználót. Tulajdonképpen mederként funkcionál, ami szépen lassan az oldalra vezeti az érdeklődőt, hogy aztán vásárlót generáljon belőle.

Bátran kijelenthetjük tehát, hogy manapság jó Facebook hirdetést készíteni művészet.

Hosszútávon keresőoptimalizálás (SEO) ma már elengedhetetlen

A keresőoptimalizálás célja, hogy az adott tartalmat az adott célközönséghez juttassuk el. Sokan tévesen azonosítják azzal, hogy a Google számára kell írni, ez azonban nem igaz. A tartalmat mindig a vevőnek, fogyasztónak kell célozni. Ugyanis a Google ma már a felhasználói preferenciák alapján nézi a szövegeket.

Fontos, hogy adott kulcsszóra optimalizáljuk a szöveget. Egy jó szövegíró szinonimákat is használ, sőt az egyéni szövegkörnyezet alapján a Google már képes felismerni, miről szól a cikk.

google-ads-hirdetes-2019

A gyors megoldás: Google Ads (Google Adwords)

Míg a keresőoptimalizálás csupán egy idő után hozza meg a gyümölcsét, a Google Ads (gyermekkori nevén Google Adwords) gyors és hatékony megoldást kínál. Segítségével ugyanis az adott kulcsszavakra optimalizálva – egy jól megírt szöveggel –  villámsebesen a Google első oldalára repít minket.

A legjobb megoldás, ha mind az Ads-et, mind a keresőoptimalizálásban rejlő lehetőségeket bevetjük, hiszen a SEO-ból “kieső időt” a Google Ads-szel kiválóan pótolhatja.

A technológia folyamatosan fejlődik

Amik 2019-ben még inkább meghatározóak lesznek az online piacon, azok pedig nem mások, mint a chatbotok. Az idő pénz, tartja a mondás, az automatizáció pedig a siker egyik kulcsa lehet, hiszen a felhasználók azonnali választ kapnak a kérdéseikre.

A másik pedig a hangalapú keresés, amely leginkább egyelőre az USA-ban és az Egyesült Királyságban, tehát elsősorban az angol nyelvterületeken hódít. Azonban – mint minden, ami nyugatról indul – előbb vagy utóbb teret hódít hazánkban is.

Mit tehet azért, hogy megtalálják?

Elengedhetetlen, hogy ismerje a célközönségét és a termékét. Számunkra fontos, hogy olyan weboldalt tervezzünk a cége számára, amely elad, ugyanakkor hasznos információkkal szolgál a vásárlói részére és folyamatosan leadeket generál.

Éppen ezért ha biztosra akar menni, akkor a weboldal és a keresőoptimalizálás szolgáltatásunk mellé  javasoljuk a Google Ads-szet, illetve Facebook hirdetéseket is. Ez a négyes ugyanis garantálja mind az organikus, mind a fizetett eléréseket, így vállalkozása nagyobb hatékonysággal jelen lehet az online piacon. Mondhatjuk úgy is, hogy “minden oldalról be van biztosítva”.

Ez a komplex, hatékony stratégia segíthet Önnek abban, hogy a konkurensei elé kerüljön. Hiszen lehet, hogy rengetegen vannak a piacon és árulják ugyanazt a terméket – azonban nem mindenki kínál megoldásokat a fogyasztók problémáira.

Ha szakemberre van szüksége, mi ott leszünk a vállalkozása mellett, hogy egyengessük az útját az online világban és cégét a legjobb tudásunk szerint felrakjuk az online térképre.