Fejlessze kkv-ját Youtube marketinggel

Mindjárt az elején le kell, hogy szögezzük: rendkívül fontosnak tartjuk a tartalommarketinget.

Ugyanakkor nem lehet elmenni amellett a tény mellett, hogy a képek, infografikák és a videók is egyre inkább népszerűek, mégpedig nemcsak felhasználói, de vállalati oldalról is. Hiszen a kép vizuális, a videó pedig audiovizuális élményt nyújt, épp ezért hatékonyan mutathat be egy-egy terméket vagy szolgáltatást.

kkv video marketing youtube

A Youtube és a videó, mint a sikeres eladás egyik záloga

A mai világban, ha sikeres üzletet akar, komplexen kell gondolkozni. Nem elég csak egy weboldal, csak egy Facebook oldal vagy csak egy vállalati Instagram profil, mindenhol jelen kell lenni. Főképp azért, mert így teljesen különböző közönséget szólíthat meg.

A statisztikák szerint az USA-ban a 18-24 éves korosztály mintegy 96%-a használja a Youtube-ot videónézésre, de 44 éves korig is 90%-os a felhasználók aránya. Az Alexa szerint pedig Magyarországon is a 4. legnépszerűbb oldal és csak olyanok előzik meg, mint a Google.hu, a Facebook és a Google.com. Ez számszerűsítve azt jelenti, hogy naponta körülbelül 4 millióan keresik fel a videómegosztót, így a platformot hiba lenne kihagyni a cége marketingstratégiájából.

Youtube vs. TV

Amerikában a Youtube már évekkel ezelőtt beelőzte a Facebookot – és bár itthon még nincs így, az adatok azt mutatják, hogy ez hamarosan itt is bekövetkezhet. Hazánkban leginkább a tévével szokás összehasonlítani, ugyanis a videómegosztó a legnagyobb hazai kereskedelmi csatornák nézettségével vetekszik.

Egy kkv számára korábban elképzelhetetlen lett volna az, hogy a tévében akár egyetlen másodpercet is hirdessen, hiszen iszonyatos költséget jelentett volna. A streamelés korában azonban a Youtube-on ennek a pénznek a töredékéért megteheti – ráadásul úgy, hogy konkrétan a termék vagy szolgáltatás célcsoportjához szól.

Persze a videómegosztón is elég nagy a zaj, hiszen rengeteg a tartalom és nehéz kitűnni a tömegből. Azonban jól célzott hirdetésekkel meg lehet találni a megfelelő célcsoportot és így akár több tízezer embert is elérhet.

Persze ezt szinte lehetetlen garantálni, hiszen erősen függ a terméktől és a szolgáltatástól, azonban egy szakember kihozhatja az ebben rejlő maximális potenciált.

Bármilyen kis-, vagy középvállalkozásnak ideális

Nem lehet azt mondani, hogy ez és ez a cég ne készítsen videós tartalmat, ugyanis – ha jól mutatják be a terméket -, akkor bármi lehet izgalmas.  Legyen az egy fogászat, egy panzió, vagy logisztikával foglalkozó cég, lényegében bármit meg lehet valósítani.

A videó pedig egyszerre hat a fülre és a szemre, így az agy több információt képes rövidebb idő alatt feldolgozni. Ráadásul egy angol nyelvű felirattal akár a külföldi potenciális ügyfeleket, vásárlókat is megcélozhatja.

Tervezés nélkül nem megy

Azonban mindez megfelelő tervezés nélkül mit sem ér. Szükség van egy előre egyeztetett koncepcióra egy stratégiára, hogy a videómarketing igazán működjön. A cégének “összehangolt támadásra” van szüksége, így a videókat nemcsak Youtube-on osztjuk meg, de a hatékonyság jegyében meghirdetheti Facebookon, Instagramon vagy a Google-ön is, az Ads segítségével. Így még több potenciális ügyfelet célozhat meg vele.

Nem kerül brutális összegekbe

Valószínűleg arra gondol, hogy egy kisebb hollywoodi blockbuster mozi büdzséjébe kerül, azonban erről szerencsére szó sincs. Manapság már rengeteg profi eszköz áll a rendelkezésünkre ahhoz, hogy egy olcsó, de hatékony hirdetési formát nyújthassunk Önnek.

Érdekli? Tudjon meg többet, vegye fel velünk a kapcsolatot!