Ezért hatékony a Google Ads hirdetés

posted in: Online Marketing | 0

Manapság egyre több cégvezető és kkv tulajdonos gondolkozik azon, hogy érdemes lenne hirdetni a Google-on. Sokan azonban nem jutnak túl a tervezés fázisán, ugyanis nincs “belsős” ember, aki meg tudná oldani, a vezetőnek pedig sem ideje, sem energiája megtanulni a rendszert.

Mit lehet ilyenkor tenni?

Egyszerű: ki kell szervezni a PPC kampányt. A cikkünkben részletesen bemutatjuk, hogy mi is a Google Ads, miért hasznos és mire kell felkészülnie annak, aki ki szeretné szervezni a feladatot.

Mi az a Google Ads?

Az Ads a Google hirdetési rendszere. Itt jelenítheti meg a keresőben a vállalkozása hirdetését, amelyet a Google első oldalán, az első három helyen listáz. Ezeket a kereső ki is emeli a [Hirdetés] szóval.

google ads adwords hirdetés részletek

Ennek előnye, hogy csak a kattintás után kell fizetni (pay per click – PPC) alapon – vagyis abban az esetben, ha valaki ráklikkel a hirdetésre és eljut a honlapjára. Az árat az határozza meg, hogy milyen erős a verseny egy-egy adott kulcsszóra (cost per click – CPC).

Tegyük fel, hogy egy bútoráruháza van, például Sopron környékén. A  “bútor sopron” kifejezésre például 27,52 forint a kattintási költség, ami relatíve alacsonynak mondható. Erre a kifejezésre tehát az Ön üzlete is a TOP 3-ba kerül(het) – természetesen egy megfelelő szakember segítségével.

Mi történik, ha szakértelem nélkül szeretne belevágni?

Az elején sokan próbálkoznak vele, hogy saját kútfőből oldják meg a problémát és lefaragják marketing költségeket. Ez picit hasonlít ahhoz, mint amikor valaki pénzt dobál egy kútba és kíván valamit – lehet bízni benne, de nem fog összejönni.

Nem megfelelő kezekben ugyanis a költségek elszaladhatnak, miközben nem érkeznek komoly érdeklődők az oldalra. Így akár pár hét alatt elúszhat az egész éves marketing költsége.

A legtöbb kkv tulajdonos azt hiszi, hogy ő mindent tud a termékről, ezért csakis ő tudja beállítani a kampányt. Ez részben igaz is, hiszen ki más ismerné jobban a terméket vagy a szolgáltatást, mint a tulajdonos? Azonban ki kell engednie a kezéből a gyeplőt és átadni ezt a tudást egy másik szakembernek, aki a PPC kapmányokhoz ért.

Ő ugyanis az itiner alapján ízekre szedi a terméket, meghatározza a célcsoportot, a célpiacot a lokációt és a lehető legrészletesebben megtervezi a kampányt – úgy, hogy minden egyes fillér jó helyre menjen és csak a potenciális érdeklődőkhöz jusson el az ajánlat.

A Google Ads részei

A Search

A Google Search Network a kulcsszavak alapján történő keresést teszi lehetővé. Ide tartozik a klasszikus keresési metódus: a vásárlónak szüksége van egy hajformázóra, beírja a keresőbe, kiválasztja a leginkább megfelelőt és megrendeli. (Egyébként a fenti, soproni példa szintén a Search-höz kapcsolódott.)

A Display

A Display hálózat esetében az oldal tulajdonosa dönthet úgy, hogy a display hirdetésekből befolyó pénz egy részéért cserébe megjeleníti a Google hirdetéseit a honlapján. Ez alá tartoznak például a klasszikus bannerek, de felbukkanhatnak display hirdetések az appok használata vagy a Youtube videó nézése közben is.

Mit csinál egy PPC szakértő?

A PPC szakértő kezeli a Google Ads kampányokat és segíti mederben tartani a költségeket. Többek között a banneres és kulcsszavas hirdetéseken túl létrehozhat YouTube-os videóhirdetési kampányokat is, melyeket szintén az Ads-szen optimalizál.

Ezen túlmenően profin kezeli a Facebook és az Instagram hirdetéskezelőjét is, ahol szintén hatékony kampányokat képes futtatni.

Továbbá figyeli a piaci változásokat, mindig képben van az aktuális trendeket illetően, sőt még a Google algoritmus frissítéseit is árgus szemekkel figyeli.

Szeretnék egy Ads hirdetést. Mi vár rám?

Először is egy konzultáció (vagy nevezzük inkább úgy: barátságos elbeszélgetés) során felmérjük, mi a célja és ehhez mire van szüksége a vállalkozásának. Megnézzük a weboldalát, hogy megfelel-e a céloknak illetve a Google Ads irányelveinek.

(Ha nem, akkor természetesen újat is készítünk.)

Ezután megtervezzük a kampányt és beállítjuk az Ads fiókot.  Majd következik a finomhangolás: új hirdetések beállítása, illetve kulcsszavak figyelése, a költségcsökkentés miatt. Az eredményekről a végén összesítést is készítünk és egyeztetünk.

Szeretne egy hatékony Ads kampányt? Bízza szakemberre és vegye fel velünk a kapcsolatot. Kérjen gyorsan és egyszerűen árajánlatot, hiszen csak néhány kattintás és nem kerül semmibe.